Dióhéjas szeleptisztítás

Dióhéjas szeleptisztítás

Közvetlen benzinbefecskendezésű motoroknál rendkívül jellemző a szívócsatorna és a szelepek kokszosodása. Egyes típusokat és motorokat jelentősebben érint ez a probléma.

Mi az eljárás célja?

Az hogy a motor teljes szétszerelése nélkül, a szívócsatornát és a szívószelep(ek)et kitisztítjuk, és visszaállítjuk az eredeti állapotába!

Miért van erre szükség?

A közvetlen benzinbefecskendezésű motoroknál a szívószelep működés közben forróbb, mert azt nem hűti le az üzemanyag. Ezáltal használat közben a forróvá vált szívószelep kokszosodásnak, koromlerakódásnak van kitéve. A visszavezetett kartergáz lerakódik, az idő elteltével és a futásteljesítmény növekedésével egyre jobban felgyülemlik.

Mikor szükséges, célszerű?

Általánosan jellemző a rángató, egyenetlen motorjárat. Égéskimaradás, teljesítményvesztés a gépjárműnél.

Mi az eljárás menete?

A gépjármű szívósorát megbontva, hengerenként külön-külön tisztítjuk meg a felületeket. Minden esetben zárt szelepeknél! Sűrített levegő segítségével a felületre irányítjuk, majd az eltávolított lerakódásokat elszívó segítségével kiszívjuk a hengerfejből.

Az eljárást 50.000 km megtétele után ajánljuk, de 100.000 km után szinte kötelezőnek tartjuk a gépjármű gondmentes használatához!